Konference osobního rozvoje, realit a financí proběhla v Gongu v Dolní oblasti Vítkovic a rozhodně bylo co navštívit. Veletrh táhnoucí se přes 3 patra auly, dva sály nabité zajímavými přednáškami a dvě učebny, ve kterých probíhaly workshopy. Už po příchodu jsme měli těžké rozhodování, kam se vůbec kouknout jako první.

Rozhodli jsme se navštívit malý sál, ve kterém měla jako první přednášku Eliška Vyhnánková, odbornice na social media a online marketing. Vysvětlovala posluchačům své začátky, to, jak pracuje a co se snaží lidem sdělit. Mnoho firem dělá v social media marketingu zbytečné chyby, které je stojí peníze. Spoléhají, že úspěšnost se měří podle počtu likes nebo sledujících, a přitom dle Vyhnánkové jsou likes a sledující ta nejhorší metrika, kterou může firma k měření úspěšnosti on-line kampaní využít. Když jejich sledující aktivně nereagují na firemní obsah, algoritmus jim ho přestane nabízet a firma pak má jen mrtvé duše. Důležité je stanovit si cíle – první, mít či si vytvořit obchodní strategii, pak marketingovou strategii a až jako poslední tu social media strategii.  Rovněž je třeba si ujasnit, na jaké sociální síti tráví cílovka firmy nejvíce času.

Dalším přednášejícím v malém sále byl Jan Laštůvka z fintech služby Lemonero. Jeho přednáška byla vhodná obzvláště pro lidi, kteří si plánují založit firmu a ve svém podnikání využívat e-shop. Laštůvka vysvětloval, jak mohou mladé firmy, které běžně nedosáhnou (nebo jen velmi obtížně dosáhnou) na úvěr od banky, jelikož nesplňují kritéria jako výsledky hospodaření za poslední rok a půl apod. získat potřebný růstový kapitál. Tyto mladé firmy často trpí nedostatkem právě tohohle kapitálu, případně je v rozvoji brzdí dlouhý proces vyřizování úvěru a tím tak přicházejí o peníze. Díky algoritmům a umělé inteligenci zkoumá firma obraty zboží na e-shopu a vyhodnocováním určitých procesů je schopna nabídnout e-shopu perfektní objem financí, které je jednak majitel schopen splácet a jednak mu pomůže ve vývoji, aniž by mu peníze chyběly.

Po krátké pauze a výborné kávě jsme se opět dostavili do malého sálu, kde mělo probíhat natáčení rozhovoru pro DVTV s Danielou Písařovicovou. Hosty byli Pavel Turek, člověk, který stál u zrodu motosport marketingu, Eliška Vyhnánková, social media a on-line specialistka a Dominik Stroukal, hlavní ekonom Roger a expert na kryptoměny. Kamery a světla byly nachystané, všichni byli na místě, mohlo se začít. Prostorem sálu se začal šířit nepříjemný zvuk. Někdo začal vrtat a nikdo nevěděl kdo a kde. Po pár minutách nahánění „autora“ zvuku se mohlo začít. Rozhovory budou již brzy dostupné na stránkách DVTV.

Po skončení natáčení jsme si ještě prošli bohatý veletrh, na kterém jsme mohli vidět nejen zástupce bank a investičních či finančních společností, ale i knižní vydavatelství, prodejce vín, kávy nebo doplňků. Konference byla pro studenty zdarma, což mi přijde pro budoucí mladé bankéře, podnikatele nebo finančníky výhodné a velmi návštěvu této konference doporučuji nejen studentům Ekonomické fakulty.

Titulní fotografie: Jakub Blahynka