Největší veletrh příležitostí, soustřeďující reprezentanty významných firem nejen z Moravskoslezského kraje, pořádaný Karierním centrem Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, je za námi. Třídenní akce se konala netradičně v on-line prostředí, které zabezpečovala firma Confer-O-Matic. Pojďme se společně podívat a shrnout dění letošního virtuálního veletrhu.  

Pandemie pořád ne a ne polevit, avšak organizátoři veletrhu přišli se zajímavým nápadem udělat celou akci v on-line 3D světě, přičemž oslovili start-up Confer-O-Matic, který se specializuje na pořádání událostí v on-line interaktivním herním světě. Návštěvníci získali po registraci zdarma vstupenku s unikátním kódem a akce se zúčastnili z pohodlí domova, prostřednictvím svých počítačů a internetu.

Na stránkách Kariéry + byla ke stažení aplikace, ve které jste si po přihlášení vybrali svého avatara. Tahle část mi bezpochyby zabrala nejvíce času. Avatarů bylo neskutečně hodně, v řádech desítek. Na výběr byl policista, gejša, nebo třeba kyborg a druidka.

S avaterem jste procházeli herní prostředí s virtuálními stánky, které věrně simulovalo aulu v kampusu VŠB – TUO v Porubě. Byly zde rovněž rozmístěny informační tabule, takže Vám neutekla žádná přednáška ani webinář. Co však bylo jiné než v reálu? Po celém areálu byly rozmístěné videochat pointy – místa, kde jste se mohli setkávat s ostatními návštěvníky ve videohovoru a sdělovat si své dojmy z veletrhu. Další skvělou věcí byly rozmanité funkce avatara. Magickým tlačítkem E jste spustili nabídku činností. V dlouhé chvíli si Váš avatar mohl zatančit legendární Gangnam style, pouliční break-dance nebo svůdný hadí tanec. Rovněž jste mohli dalším avatarům zamávat nebo poslat sladký polibek. Pokud jste někdy snili o tom, jaké by to bylo umět lítat, simulátor Vám tento zážitek splnil. Během lítání po areálu jste si mohli všimnou několik červených krabic s otazníkem. Jedna z nich Vám otevřela nového avatara – v hot dog oblečku.

A jak probíhala samotná komunikace s reprezentanty firem? Jak bylo již zmíněno, po celém areálu byly rozmístěny stánky jednotlivých firem. U každého stánku byl stejný videochat point, o kterém je psáno v předešlých řádcích. Na ten jste postavili svého avatara a začal videohovor se zástupci firmy, kterých jste se mohli zeptat na cokoliv, co Vás zajímalo. Dle harmonogramu také probíhaly prezentace vybraných firem v hlavním sále auly, kde jste mohli posílat své dotazy. Předmětem bylo většinou představení firmy, její firemní kultura, zaměstnanecké výhody nebo třeba „historky z natáčení“ při výběrových řízeních. V hlavním sále auly také probíhaly zajímavé a přínosné webináře.

Každoročně se veletrhu účastní více než 50 firem z celé republiky, které do svých řad hledají cílevědomé lidi, studenty a absolventy naší univerzity. Našli se zde zástupci auditorských a daňově poradenských firem, IT a web design firem, firem z oboru stavitelství, energetiky, strojírenství a mnoho dalších a nebylo pravidlem, že by třeba strojírenská firma sháněla jen a pouze strojaře. Mnohdy z těchto i jiných firem padaly požadavky na pracovníky s ekonomickým vzděláním – podnikoví ekonomové, účetní, pracovníci logistiky, nákupčí apod.

Kromě firemních stánku zde byla i Poradenská zóna. Poradci s Vámi prošli vaše CV, zodpověděli Vám na otázky, které by Vás ohledně výběrových řízení mohly zajímat, a které otázky byste mohli od personalisty očekávat a mohly by Vás i zaskočit.  Po konzultaci jste se mohli vrhnout na pohovor v angličtině, či na konzultaci Vašeho LinkedIn profilu.

Naživo bychom se opět měli vidět 12. října, kdy se bude konat remake tohoto on-line jarního veletrhu.  Jak jste si užili ten virtuální? Získali jste dostatek informací o Vašem potenciálním zaměstnavateli? Využili jste Pokecu s psycholožkou a možnosti zkontrolovat si svůj životopis, či profil na LinkedInu? Podělte se s námi o Vaše postřehy, dojmy či pocity a napište nám je do komentářů.

Zdroj úvodní fotografie: Archiv Sokolské33